Rödhökarna störtdyker

Malmö förlorade igen. Dom leder med 2-0 efter två perioder, men förlorar sista med smått osanolika 0-4 mot bottenlaget Mariestad. Jag tror att även om dom spelat med 4 man och klubborna åt fel håll skulle dom inte ha förlorat med mer. Någonting är galet! Dags att syna spelarna lite:

Söderberg levererar poäng, men jag tror inte han är den typen av spelare som höjer gruppen.

Högga levererar mål, det är också det enda han kan. Han gör det bra, men mer än det bidrar han inte med.

Det var mycket snack om Marcus Paulsson, en del elitserielag var intresserade av hans namnteckning. Han valde dock att stanna i Malmö. Jag tror han visste något som inte klubbarna visste! Skapligt med poäng men... -3 i +/- och 86 min på bänken. Han är inte heller den typen av spelare som höjer gruppen i motgång.

Matte Johansson, svårt att klaga på honom han gör alltid sitt bästa, men som stöttespelare njae. Ville ha kvar honom i FBK på grund av att han är en del av själen i klubben.

Det är några av spelarna som skulle fixa Malmö till eliten, men kommer tyvärr att misslyckas.

Jag tror att det största problemet var att behålla Bobo, Jag tror att skall man lyckas i hockeyallsvenskan skall man spela ett frejdigt spel, med högpress och primera anfallspel. Det är ju inte riktigt Bobos spelidé. Ta röd dumpa puck och ställ upp har säkert spelarna i Malmö hört många gånger. Ett annat problem är nog för lite kontinutet. Malmö har använt sig av 35 utespelare denna säsong jämför det med Leksands 26. Nästan 2 hela femmor!!!!

Leksands bäste poängplockare, Pelle Prestberg Har vart inne på 35 mål framåt och 11 bakåt medans Söderberg i Malmö varit inne på 34 framåt och 27 mål bakåt. Man behöver inte eliminera försvarsarbetet bara för att producera mål!!!!

Det kommer inte bli någon Elitserie för Malmö utan gå i konkurs, börja om från scratch och kom tebax...

Ordet är fritt

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0