Paulsson till FBK

Inte helt oväntat gjorde FBK klart med Markus Paulsson från Malmö. FBK ville ha Paulsson redan innan säsongen.
Nu är frågan: vad tillför han? Vem skall han peta? Jag är inte helt övertygad om att det är någon lyckad värvning. Det enda som är positivt är att han är ung och skrev på för nästa säsong också. Detta gör att med rätt utveckling kanske han kan ta en forwards plats i 3:e eller 4:e linan. Bättre med unga svenskar än kompletteringsspelare från Finland!

Dags att syna FBKs uppställning För att se vem han konkurrerar med:

Jönsson - Den enda som petar Jönsson är han själv
Norda - Samma gäller Norda!
Goren - Kommer bli en av FBKs viktigaste spelare i slutspelet, så nej.

Bastiansen - Starkast i elitserien,
Wallin - C, behöver inte säga mer
Soumervouri - Om han hamnar i måltorka igen, så varför inte

Axelsson - Denna kedja är FBKs bästa på slutet, tror bara skador eller en djup svacka kan splittra dom
Micke - -II-
Matsson - -II-

Markus J - Ung lovande center, ingen konkurrent med Paulsson
Holtet - Här tror jag att Paulsson har en chans, Holtet är en flopp
Kåberg - han har sparsamt med speltid och går in ock köttar. Är redan idag bara en kompletteringsspelare och kommer därav inte vara en konkurrent. Det kan dock innebära att kåberg får ännu mindre istid.
Martin J - Martin har också minimalt med istid, Paulssons intåg kan innebära Bofors eller Skåre för honom.
Åslund - Var är Åslund? Som jag ser det är han borta redan nu!

Vi får se hur det blir. Jag kan ha fel, men jag tror inte på denna värvning (i år alltså). Hoppas jag har fel.

Ordet är fritt

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0